identyfikacja wizualna

Artykuł dot. tematyki:
Profesjonalne logo, logotyp marki, projekty logo firmy, tworzenie logotypu marki produktu...



Dobre logo firmy, logotyp produktu czy też marki to fundament budowania wizerunku marki

Logiem jak wiadomo, nazywamy specjalny znak handlowy, który jest zarezerwowany dla konkretnego produktu czy też przykładowo firmy. Logo firmy, logotyp marki jest rzeczą niezwykle ważną, jeżeli chce się osiągnąć sukces, ponieważ jego zadaniem jest możliwość zapamiętania przez potencjalnych klientów marki, dzięki czemu chętniej sięgną po określony produkt czy tez wybiorą usługi określonej, znanej już poniekąd firmy. Logo firmy powinno być łatwe do zapamiętania, a także przyjazne, aby klientowi kojarzyło się ono pozytywnie.


Dlaczego projekt logo marki, logotyp firmy jest taki ważny?

Aby logo firmy mogło naprawdę skutecznie spełniać swoje zadanie marketingowe, czyli zachęcać, często nawet podświadomie, klientów do wybrania określonych produktów czy też konkretnych usług, powinno być ono wykonane w sposób profesjonalny. Przede wszystkim projekt logo powinien zostać stworzony najlepiej przez profesjonalną agencję reklamową, ponieważ naprawdę już samo logo może w dużej mierze przesądzać o popularności jaką będzie się cieszyła określona marka. Projektowanie logo, logotypu musi uwzględniać kilka podstawowych rzeczy, choć wiele w tej kwestii będzie zależało od oczekiwań samego klienta. Przede wszystkim ważne jest to, czy chcemy stworzyć logo dla określonego produktu, czy też wszystkie produkty i usługi będą sygnowane tylko przez

logo marki, firmy

. Jest to dość istotne, ponieważ jeżeli będzie to tylko logo firmy, projektowanie logo marki musi uwzględniać to, czym firma się zajmuje i co będzie miało ono de facto reklamować. Musi być ono naprawdę przyjazne i łatwo zapadające w pamięć, ponieważ większość ludzi jest wzrokowcami. Jeżeli natomiast będzie to jedynie logo konkretnego produktu, to najlepiej jeżeli będzie ono nawiązywać do samego tego właśnie produktu oraz jednocześnie także do

logo firmy

.

 

 

 

Czy logo firmy, logotyp marki powinno się rzucać w oczy?

Aby logo firmy czy też konkretnego produktu wypuszczonego na rynek przez konkretną firmę zostało zapamiętane, a więc spełniło swoją podstawową funkcję marketingową, tak naprawdę wcale nie musi być jaskrawe i na siłę rzucające się w oczy.Projektowanie logo, branding marki na kalendarzu książkowym (pisze o tym Iveno), by rzeczywiście było ono fundamentem dla całej marki musi uwzględniać wiele rzeczy, ale przede wszystkim powinno wiązać się to z pomysłowością i kreatywnością, a nie z narzucaniem się na siłę potencjalnym klientom. W przypadku, kiedy logo firmy jest nietrafione lub też zbyt krzykliwe, klienci najczęściej je zapamiętują, co teoretycznie byłoby już niemalże połową sukcesu, jednakże jeżeli marka będzie zbyt krzykliwa czy też nachalna, to potencjalny klient jej niestety nie wybierze sądząc, że skoro już samo logo firmy albo produktu jest nieinteresujące i krzykliwe, z produktem czy firmą może być tak samo.




PROJEKTOWANIE LOGO FIRMY Dobre projekty logo to podstawa wizerunku firmy. Skuteczne projektowanie logotypu, logo to proces, na który składa się wiele pojedynczych zabiegów, które końcowo mają dać ponadczasowe logo firmy.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› identyfikacja wizualna firm

praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca



identyfikacja wizualna, tworzenie logo
identyfikacja wizualna

Skuteczny i dobry projekt logo potrafi zapaść szybko w pamięci odbiorcy. Specjalista w tworzeniu książkowych terminarzy organizerów Studio Whiteart ma wiele do powiedzenia na ten temat, poczytaj na ich stronie internetowej. Trzeba pamiętać, że dobrze zaprojektowane logo daje klientom poczucie profesjonalizmu i rzetelności. Ponadto sprawia, że firma i jej produkty stają się znane i nabierają zaufania.

Nasze artykuły